mandag 19. november 2007

På plass i Palmela

Etter noen fine dager i Lisboa er jeg nå på plass i Palmela.
Har vært i Portugal i ei uke nå og trives så langt.

Mine fem dager i Lisboa besto av sol, varmt, vandring rundt omkring i byen, var med Patricia (fra EVS seminaret) og koste meg.

Reisen hit forrige søndag var tøff. Jeg var veldig forkjøla, hadde ikke sovet, reiste hjemmefra for første gang og var derfor veldig sliten når jeg kom fram. Jeg sov stort sett hele søndagen og på mandag var både formen og humøret mye bedre.
Så dagene i Lisboa var veldig bra.

Etter fem timers venting pga. en misforståelse på fredag ble jeg hentet av Dulce på flyplassen. Sarah (18) fra Frankrike og Nadia (19) fra Luxenbourg ble også hentet samtidig. I huset vårt her i Palmela venta Judit (26) fra Ungarn og "Lefteris" (30) fra Hellas med middag. Etter maten gikk vi opp til slottet, det var koselig.

Ellers verdt å nevne:
- Siste kvelden spiste jeg middag alene på restaurant, men fikk selskap av tre eldre herremenn, det var kjempekoselig.
- Jeg sover på madrass i et rom uten innhold.
- Det er iskaldt om natta, så varmeovnen og pleddene vi fant kommer godt med.
- Folka jeg bor med er kjempekoselige (noen litt rare)
- Engelskkunnskapene er så som så hos mange. (også de jeg bor med)
- Hiking/tracking (fottur) i fjellet natt til søndag var slitsomt, men veldig moro! Gikk fra 21.45 til 03.45. Var tilbake i huset 05.00.
- Har ikke begynt å jobbe enda, men vært så vidt innom klasserommene og ungene er kjempesøte.
- Byen er liten og koselig.
- En kafeeier spanderte kaffe og bruk av internett i går kveld fordi vi var nye i byen.
- Det er ikke syden her; i dag regner det og temperaturen ligger på 10-15 grader.

Skal legge ved noen bilder, men rekker det ikke nå...

Ate breve - på gjensyn!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Renate:)
Så gøy med en liten oppdatering! Syns det er veldig spennende å følge med, så tommel'n opp for denne sida her;)
Håper du har det bra, det høres jo sånn ut også, og at du kommer godt overens med dine samboere!
Ha en flott uke, lykke til med jobbinga:) Ser fram til neste innlegg:D
Klem fra Linda

InkyPinky sa...

Detta høres bra ut! Du får nok et bra , men veeldig travelt år:) Gleder meg til å se bilder!
Og håper du får litt flere møbler i detta rommet ditt da:P hehe
klemmelem

Anonym sa...

Følger med på bloggen.

Må dere kjøpe møbler og alt annet dere trenger selv? Eller er det en glipp?

Er du på språkkurs nå?