torsdag 29. mai 2008

17. mai!

Det hadde jeg nesten glemt, men jeg feira jo 17. mai her!
Var i Colares, en time nord for Lisboa, og feiret dagen med nordmenn bosatt her.
Utrolig moro og moete nye folk, veldig rart og prate norsk og koste meg.
Sola var pa vaar side, en dag med bra vaer.
Det var mat, drikke, taler, sanger, tog og aktiviteter og masse goy!

Da kvelden kom fortsatte vi festen i Lisboa, noen studenter og jeg.
Det morsomste var da en fyllik kom bort til oss pa supermarkedet i Lisboa og ba oss om og synge nasjonalsangen.
Da vi var ferdig med sangen viste vi fram en artikkel om 17. mai til ei foran oss. Hu svarer slik; "ja, jeg vet at det er nasjonaldag i dag!" Pa norsk!! Hu er tysk, har bodd et ar i Sverige og prater derfor norsk. Og var pa ferie i Lisboa. Verden er ikke stor... =)

Var hvertfall en superbra feiring, og selv om det var litt rart hadde jeg det helt topp. (Litt vanskeligheter med bekledning nar verken uniform eller bunad laa i skuffen, men var litt godt og slippe det ogsa!)

17. mai

Ingen kommentarer: