mandag 8. mars 2010

Viva la France!

Frankrike var knallbra! Veldig koselig å se igjen noen av Portugal-folka, men samtidig litt rart at det var bryllup vi møttes i.
Etter å ha vært våken natt til fredag, satte jeg meg på toget retning Gardermoen før soloppgang. Flyet var i rute, så med 50 minutter mellomlanding i Zurich tenkte jeg at dette går fint! Flyet ble derimot 20 min. forsinka et eller anna sted i lufta, så boarding på neste fly var allerede i gang før vi landa..Dagens løpetur ble utført gjennom flyplassen (den er heldigvis ikke stor), og jeg rakk akkurat bussen som tok oss ut til flyet =)
Vel framme i Lyon tok jeg buss til sentrum og ble møtt av Nadia. Iført vintersko og tjukk jakke tiltrakk jeg meg noen blikk i og med at været var 15 grader og knall sol..Digg var det å kunne ta av seg jakka for noen dager hvertfall!
Vi møtte Sarah når hu var ferdig på jobb, og dro hjem til hu. Der pakket vi med oss ting for helga og satte ferden sørover mot Touloun. Etter litt bomkjøring og synet av rådyr, harer og villsvin var vi framme på campingplassen.
Lørdag var det klart for bryllup, dagen/natta i korte trekk her:
- Seremoni i Rådhuset.
- Drikke og fingermat i selskapslokalet inne på campingplassen.
- Opphold før middagen hvor vi bl.a. øvde på en portugisisk sang vi framførte senere på kvelden.
- Middag med arabisk/meksikansk buffet, nam!
- Dans
- Tale fra forloveren til brudgommen. Og fordi bruden ikke snakker fransk holdt han samme talen på spansk, enda han ALDRI har snakket spansk i hele sitt liv! Sporty!
- Efterfest eller nach om du vil ;) Lærte meg noen "fine" franske gloser, som ikke egner seg på trykk, lata som jeg snakka fransk og skjønte faktisk en del :)
- I seng sånn i åtte-tida på morraskvisten. Vellykket fest, sa du? Oh yes! =)
Vi storkoste oss og jeg hadde en toppers dag!
Fikk forresten brudebuketten, så nå er det vel min tur? ;)

Søndag dro vi tilbake til Lyon og mandag dro jeg hjem til kalde Norge...brr :/
Alt i alt ei super helg :)

1 kommentar:

Nalina sa...

Ingen bilder fra ferden..?